Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 3 februari 2012

Mitt hem ett pussel

Någon som minns små fyrkanter i plast med kanske 15 bitar och en tom ruta i ?
Man skulle flytta runt bitarna så att det bildades en helhet, ett ord eller en bild eller något
Så ser mitt hem ut nu
För att komma i den ordning jag önskar så måste jag flytta bitar från ett ställe till ett annat. Sätta en ny bit på det första stället och en ny där jag tog den föregående ifrån
Tanken är att en hel bild ska uppenbara sej.
Men det tar tid alltså och energi, även om det är roligt och jag ser mycket fram mot slutresultatet

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag undrar vart jag ska börja... imorron? Skäms t.om. för katten att det ser ut som det gör :(

Malin sa...

Oj då är det väl illa? Knyt något över ögonen på henne och säg till henne att hon är tillfälligt blind. De har inte så stor hjärna vettu. Så kan du ha en lugn och slapp helg utan att städa