Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 4 februari 2012

Kallt

Minus 15 var det för en liten stund sen
Nu runt minus 13
Härinne är det 15-16 grader bara. Uhu, säger jag
Ja ja jag har fått jobba undan lite, med betoning på lite
Skrivbordet har flyttat från vardagsrummet till blivande arbetsrummet
Nu ska en förvaringsmöbel ta skrivbordets plats
Och jag har den del papper att rensa och sätta in i pärmar, märkte jag
Men det jobbet får vänta ett tag till, sånt sköter jag framför tv:n. 

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Jag önskar att jag kunde sköta disken från TV-soffan. Men... bara att ta tag i eländet

Malin sa...

Att diska är såå 2011, eller?