Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 8 februari 2012

En smart farbror

Jag var på sjukhuset idag. Inte med mej själv, även om jag var med. Jag var med pappa.
Pappa Pirat får jag väl kalla honom nu. Han har ingen lapp över ögat, men kunde lika gärna haft en, så bra ( dåligt ) ser han. Idag var vi inne för operationen av öga nr två och jag var med som lots.
När vi kommer upp på ögon mottagningen så hänger pappa av sej jackan och jag skalar av mej min. Så hör jag: - Vilken smart farbror !
Tittar och inser att farbrorn i fråga är min far som just bytt ut vinterstövlarna mot innetofflor.
Det var nära att jag sa. - Det är ingen farbror, det är min pappa, till tanten. För det var en tant, säkert 65- 70 år. Min pappa är bara 79 så nån farbror är han inte, inte för henne i alla fall

Inga kommentarer: