Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 7 februari 2012

Promenix

Tog mej en liten promenix nu, alldeles nyssens
Ca 7,5 km uppskattar jag att den rundan är.
Delvis på asfalt, delvis på grusväg. Få bilar, kanske ett tiotal på hela tiden
Vid grusvägens slut ligger grispalatset. Där får grisarna vara ute året året om, i fall de så önskar.
Jag stannade såklart och pratade med dem. Några var superfega och sprang in och gömde sej. Fast lika nyfikna som skogsmöss va de och kom strax ut igen för att bliga på mej.
Skära, bruna, svarta, fläckiga. De är så fina. De luktar inte gott, men de är fina.
Nästa gång ska jag gå ut när det är en aning ljusare så jag kan plåta dem också
Träffade min prins, han körde mej den sista biten hem. Mysigt att få sitta och prata en stund

Inga kommentarer: