Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 1 februari 2012

Stackars Loppan

Igår hade Lillstrumpa sagt
  - Var är mormor till
Loppan. Som då pekade på ett foto av mej

Idag så tänkte Lillstrumpa kolla
om det var en engångsföreteelse
och frågade igen
- Var är mormor ? ja var är mormor
Följande är saxat från Lillstrumpas fejja
"Snabbt som bara den vänder sig Loppan mot köket och letar, klappar händerna och skrattar...för att mkt snart inse att mormor inte är här, vänder sig mot mig med en väldigt anklagande blick...man skojar INTE om så allvarliga saker mamma!! Sen tittar hon på fotot och väser KKKKKK! och pekar. Ja, där va hon ja! Tittar sen på mig med blicken som säger mer än tusen ord "Det där gör du inte om mamma!!"
Det är gott att veta att man är omtyckt
och imorgon ses vi igen
 Jag pratade med Loppan i telefon förut
och hon sa inte så mycket,
men hon log stort
Tydligen väldigt stort vid ett tillfälle
för Lillstrumpa frågade vad jag hade sagt
med tanke på den reaktionen
Vad jag sa ?
- Nu kommer jag och tar dej, sa jag
Hon såg det väl som en chans att bli räddad, stackars

Inga kommentarer: