Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 9 februari 2012

För nytta och nöje

Jag var ju i stan igår
skulle med pappa till sjukhuset
vara ledsagare, kan man säga
för han skulle operera ena ögat och det andra ser han väldans dåligt på.
Under tiden de misshandlade honom på mottagnngen
så stack jag ner på stan.
Claes Ohlsson, första stopp
fick köpt en del för kontorssysslor

Sen hittade jag drömaffären för en bokmal
Alla böcker 25 kronor.
Nya böcker
böcker som jag ville ha. Jag blev såå lycklig

Kalender behövde jag, nya överstrykningspennor och bläckpennor också. Dessutom fick jag äntligen tummen ur och fick köpt mej en sån där kabelsamlare

Två av Coetzee, ska bli en ny bekantskap. En Grisham, en Lehane, som är en riktig favorti och så en Mac Bride. Den senare från Minotaur förlag, bara förstklassiga engelska deckare

Inga kommentarer: