Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 10 april 2012

Om du dör imorgon

Vilken musik vill du ska spelas på din begravning ?
Så löd en trådstart på Familjeliv

Jag vet vad jag vill ha nu, ungefär.
Men jag gillar så mycket musik, så många låtar är favoriter
att det är risk att det blir en konsert istället för en begravning

Men jag vill ha med:
Over the hills, med Gary Moore
Still got the blues, Gary Moore
Något av Oueen, Mama, eller Radio Gaga tex
Eye in the skye, med Alan Parsons Project
En psalm, Det finns djup i herrens godhet, den gillar jag

Så ser det ut nu
Jag har inte fixat Vita arkivet och skrivit upp detta, min smak kan ju ändras om jag blir riktigt gammal innan jag dör, ju
Men gravplats, det har jag. Där ska det vara mycket blommor, inga barrväxter, så det så

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

gärna tom waits.
still got the blues m gary moore.

Malin sa...

Still got the blues är så jävla bra
Tom Waits har jag inte lyssnat så mkt på
men som sagt, jag har svårt att bara välja några få jag