Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 28 april 2012

Jobbat

Första dagen idag.
Efter två knappa timmars sömn
var det upp, på med kaffe
på med ansikte
i med filmjölk
duscha, jo jag vet bakvänt

Så iväg och äntligen var jag på
jobb !
Lördagar är 6 timmar, lagom start
Söndagar är 6 timmar, börjar  11
Hur bra som helst.

Trevliga kunder, mycket skratt
Jobbade över en halvtimme

Så hem då
Nu måste jag hålla mej i rörelse
annars somnar jag
Det får bli trädgården
gräva lite, sålla jord
köra en maskin tvätt

Sen ska jag sova
njutningsfullt

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Tror nog du kommer sova ovaggad. Låter tufft att jobba efter att bara ha fått två timmars nattsömn

Malin sa...

Ja du jag hoppas på det. Kan ju slå tillbaka och bli en natt till utan sömn pgq övertrötthet. Men jag har lagt ett par timmar i trädgården nu också så kroppen och knoppen är trötta, väldigt

Det längsta jag varit upp är från ca 8 en fredag morgon jobba hela dan från 9 - 1830 sen uppe hela natten, åkte ut på sjön satte mej på en ö och kollade soluppgången. På jobb kl 9 - ca 1330 sen var jag uppe till ca 0400 på natten, ute på party. Men då var jag 16-17 år