Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 23 april 2012

Äntligen

Äntligen, äntligen fick jag svar om jobb.
Idag ringde arbetsgivaren och ville veta hur mkt helger jag kunde tänka mej.
Alla, sa jag.
Tyckte han var bra.
Så undrade han när jag kunde börja?
Snarast, sa jag
Antingen så blir det nu till helgen
eller så blir det till den 1: e maj
Vi skulle höras ikväll, så får jag veta då.
Hoppas jag.
Och jag hoppas det blir lika mycket jobb
som förra sommaren, minst.
Det skulle innebära drygt heltid.

4 kommentarer:

LillaTuss sa...

Grattis :)

Malin sa...

Jag tackar och bugar.
Ett roligt ställe att jobba på är det, så jag kommer att ha roligt på jobbet, inte fy skam

thejeanettishway sa...

guvva roligt.
vi har ju karlsson i ed. en favorit.
den roligaste arbetsplats jag haft nästan.
grattis till dig. kul :)

Malin sa...

Tackar.
På Karlssons har jag varit en gång, påminner om Happy.

Jag trivs på alla arbetsplatser jag är på, som tur är.