Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 10 april 2012

Jag gillar verkligen inte

förkylda människor. De bara
klagar och snorar och
tycker synd om sej.
Låter gör de också
snorigt, hostigt
klagande
som ett jävla spöke
nattetid
i en borg i Danmark
Tänk Hamlet
Usch och fy
Jag sätter fingrarna i öronen, byter
rum, går min väg
sjunger en stump

Nu är det jag som är förkyld
Hur kommer jag undan då
Fingrar i öronen
jo det hjälper nog säkert
byta rum, gå ut
Funkar dåligt
Efterhängsna jag följer ju med




3 kommentarer:

LillaTuss sa...

Ja du... springa iväg från sig själv är omöjligt.

Krya på dig

thejeanettishway sa...

poesi om förkylning :)
me like. ja, alltså inte förkylning.
ditt skriv gillar jag!
krya på dig//

Malin sa...

Tack så mycket.
Jag är ju inte sjuk, men ont i halsen, snuvig, hängig, så där lagom mkt för att klaga om det