Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 25 april 2012

I mitt hus

Det knastrar under fötterna
småsten från gården
brödsmulor, smulor från
mina älskade riskakor

Det dröser torr jord
från mina byxor
ner på golvet
men det är ändå det lilla
jämfört med den jord
som har släppt från mina
stövlar. Här snackar vi
seriösa bitar
som blir rätt små när
man trampar på dem

De följer med in i soffan
( visste ju att det var bäst med svart )
upp i sängen, blandas med gruset
najs ? eller inte
Man kan ju dammsuga
jo men visst kan man det
och det gör man
men tror någon det hjälper
i längden ?


Jag går ju ut och gräver igen ju
Snart blir det dags för trimmern
små, små bitar med gräs
klistrade på byxorna från vaderna uppåt
Klistrade till dess att de
torkar, brukar inträffa lagom till
att soffläge intas

För min del är detta inget
jätteproblem egentligen
Men jag kan önska att jag orkade både och
( gräva, klippa, leva och dammsuga )
lite oftare......

Inga kommentarer: