Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 24 mars 2012

Ute vs dammsugaren

Solen lyser, det är runt 10 grader
Läge att vara i trädgården hela
dan, kanske klädd i endast t-shirt.
Och byxor då.
Glada katter, blommor, fåglar
Jobb som ger både lycka och en värkande kropp

Mot inne
Där dammtussarna kryper runt
från rum till rum
hoppas jag, annars är de fler än jag trodde.
Där det ligger jord och damm och smulor av
riskakorna jag åt igår, på golvet.
Där disk väntar på vatten
Kläder vill in i garderoben

Hm.......
Vad väljer jag ?
Ute
Ute vinner alltid
Städa kan man göra när det är mörkt
Jag ska inte påstå att jag kan städa när det
regnar, för det kan jag inte
Men om jag hittar en bit energi
så kanske jag kan fixa en dammråttejakt
ikväll ??

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Hade jag haft en liten täppa hade jag helt klart valt ute...

Malin sa...

Ja, jag väljer alltid ute, och sen är jag så trött så jag orkar inget mer.
Inne står still, eller ja, det byggs på.
Har en idé om att fixa inne på fm och sen ute resten av dagen