Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 2 mars 2012

Böcker 7



Jag har precis läst ut John Grishams bok, Den samvetslöse.
En spännande bok som handlar om hur storfinansen manipulerar sej ända in i rättssystemet.
Lite annorlunda system än det vi har i Sverige. Det finns en Högsta domstol i varje delstat och domarna dit väljs in. Dessa val kan, eller ja, enligt boken i alla fall, styras så att man kan få in den domare som passar en bäst om man har enorma summor pengar.




 En företagsledare som dömts att betala 41 miljoner till en klient och som står inför utsikten att få betala till en stor mängd fler människor, använder sina pengar och sin list till att göra vad han kan för att få rättvisan på sin sida

2 kommentarer:

tacksam sa...

hej Malin!
tack för din kommentar.
jag viste att nån skulle läsa så,därför skrev jag tydligt att det var FILT kjol och inget annat ;-)
hur är det med tanden?
blev det dyrt?
det är precis sådana kostnader jag anser att man MÅSTE ha råd med,för att gå med tandvärk eller annan värk för att man inte har pengar att gå,det är inte kul.
kram!

Malin sa...

Hallå där.
Ja 3500 kronor. Men den här gången står soc för det, antar jag. De ska ju täcka akuta åtgärder. Hade jag inte varit tvungen att leva upp min buffert så hade pengarna funnits, men så är det.
Jag är öm, men på bättringsvägen