Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 21 mars 2012

att blogga

Jo men tjosan
Hur hinner folk med ?
Livet då ?

Mitt liv har inte hunnit med
nån blogg
Inte senaste veckan
i alla fall.

Grusbilar, grävmaskin
gubbar, massa härligt tjöt
mamma sjuk, mycket bättre nu
faster sjuk
mycket sämre nu

Ute ropar på mej
Kom hit ! Kom hit
Och så klart går jag ut
Där mår jag bäst
Gräva, sätta plantor
Skapa nytt
Flytta buskar
Rensa, bära pinnar

Klappa katter
Sen nysa hela kvällen
det är värt det.

Titta på krokusar, leta efter scilla
hitta scilla, hitta nya krokusar
något varje dag
Snart ska jag fota min blåa
trädgård

Inga kommentarer: