Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 28 mars 2012

Jobba eller inte jobba, det är frågan

Jag längtar ju efter att få jobba
Håller på att bli helt galen här hemma, något jag inte trodde var möjligt för bara några år sen.
Då, när barnen bodde här, då var det ok att inte jobba. jag hade fullt upp ändå och min ork räcker inte till allt.
Jag har ju jobbat heltid och mer därtill och med allt hemmajobb och ansvar för barnen också och det fungerade ju, men då hade jag hela sommaren ledig varje år. Då finns tid för återhämtning.
Förhoppningsvis vet jag imorgon kväll om jag har jobb eller ej. Skulle fått besked igår men det har skjutits upp.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Håller tummar och tår allt vad jag kan på att du får ett positivt besked

Malin sa...

Tack , det kan behövas.