Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 8 mars 2012

Nya saker

Jag har handlat lite, en ny soffa. Den gamla var 25 år gammal och rejält sliten

Det blev en Ikea Ektorp, en svart. Jag såg ut den för flera år sen i katalogen
Förutom soffan så köpte jag mej ett städskåp. Ett rejält där allt kommer att få plats. Allt från dammsugare till strykbräda, skurmedel, toarullar, och hinkar mm.
Jag har inte haft ett städskåp på alla de år jag bott här ( 28 i år ) Och är så in i helvete trött på att ha dammsugaren framme jämt.                 

Så här ser det ut. Dammsugaren på understa hyllan och så slangen bakom hyllorna. Plats för strykbräda och tvättställning på sidan, mums
Jag har även köpt nya knoppar till mina köksskåp och utdragbara korgar till dem, ja eller till en del av skåpen, jag hade inte råd med alla nu.
Lillstrumpa hjälpte mej att få in allt från vägen till gården. Som tur var. Både vägen och gårdsplanen var på tok för blöta för att ta in en tung lastbil hit. Vi lyckades lyfta in allt i hennes Saab, men vi fick dela upp det på två omgångar
Här har monterats soffa och klätts på tyg på den. Inte så farligt som jag trodde att det skulle vara.
Ett par korgar har jag fått på plats i skåpen och drygt hälften av knopparna. Städskåpet ska jag få hjälp med att montera då man måste göra detta stående och inte som normalt, med skåpet liggande på golvet. Jag har för lågt i tak för att göra så.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Fantastiskt snygg städskåp till skillnad mot de som finns som standard i många hem ( mitt t.ex.)

Malin sa...

Ja jag gillar det.
Jag har ju bott i några lägenheter och haft mindre snygga, men funktionella städskåp då.
Problemet nu är bara att få upp det