Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 21 mars 2012

Får man ta hunden med sej in i kyrkan....?

Nej, det får man inte och det är jag jäkligt tacksam för
Hur fan skulle det se ut om man började dra med sej husdjur på begravningar ?
Nästa sällskap som kommer till kyrkan kanske är superallergiker, nån eller flera.
Damen i artikeln här  har mist sin man. De hade inga barn, hon står ensam nu.
För jäkligt, jättetråkigt. Men inget som ger henne rätten att ta med sitt djur till ett offentligt hus.
Ta adjö av husse kan hunden, om den så önskar, göra på bårhuset. Där kan man lätt städa av ytorna.
Betydligt mycket lättare än i en gammal kyrka.
Jag är allergiker, jag kan tåla djur i en viss dos, vissa gånger. Andra gånger tål jag inte den dosen.
Det finns de som blir sjuka av betydligt färre allergener än jag.
De som inte har allergi är väldigt ofta bra på att förminska riskerna för oss som har det. Har jag klarat en hund under bordet en gång, så får jag vackert göra det i fortsättningen också. Det är många gånger som jag har fått göra mej nästan ovän med folk för att de inte fattar.
Damen i artikeln tror att hennes man, hundens ägare kommer att spöka pga detta
Låt honom göra det då. Jag kommer att spöka om hundar tillåts i kyrkor

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

det finns också de som syr fickor på särken för att ha pengar med ner i graven.
ibland tycker jag det här med döden når sjuka proportioner.
tänk om man har en kamel som husdjur - och som propsar på att få ta farväl .... :)
kram och en vacker onsdag önskas//

Malin sa...

Ja visst, när jag skrev det så tänkte jag på min häst som jag hade. För mej var hon den bästa kompisen, jag köpte henne som föl och hon gick med mej som vore hon en hund. Tänk om jag skulle krävt att ha med mej henne i kyrkan ?
Det gagnar inte djuret att vara med i kyrkan, det är då säkert
Ja vi hoppas på en vacker onsdag, med sol och lite värme, kramar

LillaTuss sa...

Jag kan förstå husses önskan... men inte fick väl hunden hälsa på när han låg på sjukhus? Nä... trodde inte det. Å det är sant att djur har känslor. Det finns hundar som dött strax efter att deras mattar dött. Jag tycker det verkar "okej" med bårhuset men inte i kyrkan. Även bårhuset verkar lite makabert. Innerst inne är väl alla hundar vilddjur. Hur reagerar en hund på en död människa? Svårt ämne...

Malin sa...

Ja jag har inga problem att förstå att önskan finns. Men när tanten sitter och säger att hon är så besviken på kyrkan så hon inte ens kan titta på den längre, det har jag problem med.
Ja hur reagerar hunden ? De fattar inte riktigt så mkt som deras ägare vill tillskriva dem. Inte fattar han att husse ligger i lådan, möjligen att det finns mat i lådan.
Och hur reagerar han på ljuden i kyrkan? ekot ? orgeln ?