Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 30 mars 2012

Jobb

Idag skulle jag skriva att allt var klart med jobb, tänkte jag.
Men inte då.
För tredje dagen i rad har jag nu ringt och har de inte glömt, så är det något annat.
Jag tror nog att jag får jobb, de skulle kolla med Af om bidrag, men när, från till när ?
Att det inte kan bli helår, det är jag på det klara med, inte förrän de byggt nytt och blivit större.
Men jag skulle vilja börja nu, innan jag får en mental härdsmälta här hemma i ensamheten.

Det känns som att hela mitt liv kretsar kring pengar. Inget jag är speciellt glad över.
Heltid, året runt. Vilken gudagåva. Tänk om jag hade orkat plugga klart, då hade jag haft en fast tjänst på skolan nu. Men, jag jobbar gärna i butik, trivs enormt bra och har så gjort på alla ställen jag varit.
Blir det inget härikring till hösten, då söker jag mej till Uddevalla. Visst ett par timmar om dagen i pendling och en timme för att komma till bussen och sen från den och hem igen. men det är det väl värt eller ?

Inga kommentarer: