Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 2 mars 2012

Jag har varit tyst

i några dagar.
Beror på tandvärk

Plötsligt började det göra lite ont
- Hm jag får nog gå till tandläkaren, tänkte jag.
Men idag hinner jag inte
och inte imorgon
och dan efter ska jag till stan

Just den dagen som jag skulle till stan
Så började tanden dunka
jag borstade tänderna och det gjorde så ont
Men, jag hade lovat att vara med på sjukhuset
när Kapten K skulle kolla sina ögon

Ok, tog ett Calmatuggummi för åksjuka
och det dämpade värken
Inne i stan ringde jag tandläkaren
berättade hur det kändes
sa att jag trodde det var en infektion
Fick en tid idag

Och visst var det en infektion
Har påbörjat en rotfyllning
Fått penicillin och antibakteriellt medel i och kring tanden
Nu känner jag mej ok igen

Inga kommentarer: