Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 24 maj 2013

Jag pratade om optimism förut
Ja det krävdes nu ikväll här hemma det.
Faktum är att jag nästan la ner och gick, all posivitism till trots.

Jag hade bestämt mej för att ett par ganska stora balkonglådor skulle upp på
ena ytterväggen, under ett par fönster. Tanken var då att göra en hylla och ställa lådorna på den, istället för att använda såna där hängen som följer med. Lådorna har stått på marken planterade och klara i nästan en vecka nu, så ikväll var det dags ( innan katterna ligger  sönder blommorna) Fram med skruv, mejsel, hammare, vattenpass, bräda och konsoller. Att fästa dem vid brädan var inget problem, nä det kom sen, eftersom jag inte hade tänkt på att lockbrädorna ju skjuter ut från väggen och man måste passa in och sätta skruvarna rätt. Jag skulle ha mätt, helt enkelt. Nåväl, det fixar sej, jag tar sticksågen, kapar lite på brädan och sätter den en aning mot.....andra hållet. Kapade, hämtade borrmaskinen och borrade hål i, vad jag trodde var trä. och jo, en bit, sen vete fan, luftspalt? ok bytte borr, bytte skruv, började igen. Nu rätt svettig och inte så lite irriterad. Det började bli mörkt, klockan drog mot elva och jag skulle hålla i båda ändar av en bräda, stötta, borra och skruva. Sista skruven var ett litet helvete tills dess jag kom på att den var en stjärnskruv, fixade ännu en mejsel och ..klart! Nu står de där, mina självvattnande lådor ( nåja ) fyllda med blommor som skall blomma i vitt och blått. Väggarna runt om är fulla med krukor med rosa Pelargoner i. Foto kommer inom en rätt snar framtid

2 kommentarer:

Margita sa...

Hej! Är du släkt med Magda Stang som bodde i Grebbestad? Jag är barnbarn till Berta o Vilhelm Karlsson som bodde grannar med Stangs livsmedel :)

Malin sa...

Ja det är min pappas faster, eller var hon dog ju 1977.
Jag var inne hos Berta och Vilhelm och lekte när jag var liten. Vad kul att du hittade mej