Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 12 maj 2013

Blandat


Vi firade Minis 3årsdag. Sol hade ju varit önskvärt, men trots blåst, mulet och kallt så genomförde vi detta.



Loppan med sin älskade moster

Detta är vad jag ser när jag tittar ut genom fönstret i mitt arbetsrum. För mej, total lycka

Jag la mej ner på gårdsplanen och fotade


Rabarbern växer så fort så det är inte klokt. Titta på trädet i bakgrunden, det består av tre stammar och en är på väg ner....


Mina små älsklingar som stått i källaren hela vintern, Det känns en aning hopplöst när jag plockar upp kala bruna stammar och grenar

men så hittar jag detta

eller detta. Små gröna skott från den  till synes döda grenen. Jag blir helt varm av glädje

små svarta Malvor. Det skall bli spännande, jag har aldrig haft dem förr

Mina sådda pelargonior

och de jag köpte som pluggar

Inga kommentarer: