Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 5 maj 2013

Min last

Jag har en stor last. Somliga sitter fast i socker.
Jag gillar sött, men har inga problem att låta bli att äta bullar eller kakor.
Nä jag sitter fast i riskakor. Av allt man kan hitta på?

Riskakor med gräddfil och lök. Älskar både smaken och hur de känns att bita i.
Förmodligen har jag ett behov av salt, för det brukar vara salta saker jag fastnar i
chips, salta pinnar, popcorn.....
Men det brukar gå över. Jag äter något i en period, längre eller kortare och sen tröttnar jag.
Jag tröttnar inte på riskakor, jag vill bara ha mer.

Det kan väl låta rätt harmlöst, men ett paket riskakor innehåller runt 500 kcal
alltså mer än vad som rekommenderas som en måltid till mej.
Äter jag ett paket, så får jag avstå lunch eller middag. Ja, om jag inte vill gå upp i vikt, alltså.

Jag skall nog ta och kolla om jag har problem med sköldkörteln

Inga kommentarer: