Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 21 maj 2013

Hur fan tänker föräldrar som låter sina småtjejer sminka sej
inte lite mascara heller utan full( möjligen utan foundation då) spackling. Målade ögonbryn, ögonskugga, eyeliner och mascara på 10-12 åringar. Till vardags, i skolan, alltså inte teater eller liknande.  De ser ut som påskkärringar, i bästa fall.
Vari ligger felet att låta dem få vänta lite till?
Om allt är gjort när man är tretton, vad tar man sej till då?
Jag får väl utgå ifrån att föräldrarna antingen är ena fegisar som inte vågar säga nej, utan måste vara kompis med sina små, alternativ att de skiter i det. De har kanske för fullt upp med sej själva?

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

ja tänk va de måtte gå illa för sånt folk.

Malin sa...

Nja illa behöver det väl inte gå, men så onödigt att uppleva allt i livet före 15 års ålder?

Anonym sa...

Hej. du har helt rätt Malin, jag hade inte ens låtit mina flickor gå ut genom dörren ssåå himla sminkade.Men det är väl så att man helt plötsligt inte kan säga nej, och att sätta gränser det är verkligen viktigt för att lära sig om vad som är rätt och fel i tidig ålder.. mvh Bettan

Malin sa...

Hej Bettan.
Ja visst är det viktigt att man lär sej vad som är rätt och fel, från tidig ålder. Och jag vet ju att det blir svårare och svårare att säga nej och sätta gränser ju äldre barnen blir. Då är det nog så att vissa lätt faller i fällan att bli kompisar istället för vuxna och låter ungarna göra som de vill. Enklast i nuläget, men kan ställa till med problem längre fram