Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 5 maj 2013

som en oskriven lag

Alltid när jag varit någonstans så glömmer jag kvar minst en sak.
Oftast smågrejer. Solglasögonen, kameran, mobilen, såna saker.
Medicinerna som jag behöver varje dag har jag glömt i bilen

Den här gången glömde jag hela väskan i Lillstrumpas bil
trots att svärsonen frågade om jag verkligen hade med mej allt.
Jag trodde ju det så jag sa ja.
Nu sitter jag här utan mobil, kamera, plånbok, ja allt som fanns i väskan.
Jag brukar skoja om att jag egentligen borde ha allt fastbundet vid mej
så jag inte glömmer något, men tänkt vad trassligt det skulle bli till slut!
Alla snören som skulle hålla fast alla saker, de skulle helt säkert trassla ihop sej och så
skulle det bli ett större problem än ursprungsproblemet.

Ingen kamera = inga foton från dagens ansträngningar.
Men jag har fått gjort en del idag. Trots att jag vaknade kvart i tre i eftermiddags.
Jag har gjort två nya hyllor till växthuset, byggt och oljat in dem och fått dem på plats.
Jag har kört röjaren ( ty så okvinnlig är jag ) och kört bort en massa vass.
Planterat om Pelargoner och Malvor ( svarta ) och så plockat en massa pinnar
evighetsjobbet.
Nu blir det lite käk och så skall jag skicka iväg en ansökan för ännu ett jobb och dessutom hinna med att fullgöra veckans uppgifter i ett projekt jag är med i.

Inga kommentarer: