Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 29 juni 2013

Juni är nästan slut och jag har inte skrivit ett enda inlägg

på hela månaden. Jag har faktiskt spenderat mesta delen av min tid ute, datorn har kommit långt ner på listan. Före tv:n men efter en massa annat.
Inget jobb ännu, tråkigt som attan.
Men jag har slängt ut mängder av krokar åt alla möjliga håll. Både här i kommunen och i andra.
Om jag får jobb i Uddevalla så blir det jobbigt med pendlingen, det kommer att sno ca tre timmar om dagen ( först gå till bussen, ca 30 min, så buss till stan, ca 50 min, hem 50 min och gå hem 30 ) men det får ju gå. Likadant om jag får jobb i Strömstad, eller på Nordby, då kan det i värsta fall bli ännu längre dagar. Men jag vill jobba och får i så fall stå ut med resorna. Småningom kan jag ta körkort och skaffa bil och då förenklas ju allt.

Men jag blir nere av att inte ha jobb, eller betalt jobb. Obetalt jobb har jag hur mycket som helst. Dels här hemma såklart, men mest ändå på kvinnojouren.
Nu skall jag lägga ut oss på Facebook och fixa till hemsidan under sommaren också har jag tänkt mej. Hemsidan skapas just nu i mitt huvud, sen skall jag ta fram de fakta jag behöver och så skall jag börja skissa. Sen får vi se vad de andra på jouren vill ha med, kanske ta bort, ändra på, behålla?

Idag blir det en liten sväng till samhället. De har ju spelat in Läckbergfilmer och tv-serier här och idag skall all rekvisita säljas. Så vi åker upp och kollar. Vem vet, kanske jag hittar något?

2 kommentarer:

Millan sa...

Säg till om du/ni behöver foton till sidan ^^

Malin sa...

självklart