Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 4 december 2012

Advent och sån´t

Ingen kan beskylla mej för att vara för tidig med adventsstakar och dylikt.
Undrar om det hänt att jag haft dem upp på " rätt " dag? 
Jo, förr säkert. Men de senaste tio åren så har det nog varit mer andra, än första advent innan allt varit uppe. Allt. Två stjärnor och tre ljusstakar. Och julgardiner. I år blir det två ljusstakar, max. En dog förra året och bara en lyser, hittills. Idag ( läs 3/ 12 ) fick jag upp julgardiner och en ljusstake i köksfönstret. I morgon ska jag ta mej an fönstren i tv-rummet. Tar lite tid för gardinerna som ska sitta där är inte gjorda ännu.
Jag köpte två längder á tre meter på rea, 49 kr styck istället för 149 kr. Varje kommer att bli två gardiner och eventuellt kappor och så kuddar så det matchar. Mycket för lite pengar, härligt!

Här pyntas inte något speciellt. I köket har gardinerna juligt motiv? ( foto kommer ) Men förutom stjärnor och stakar så är det snålt med pynt. 
Förra året köpte jag mej några tomtar som också var ljuslyktor . I år fick jag tag i en gran, som är lykta och jag önskar mej en snögubbe som också är lykta. Eventuellt blir det julgran, då pyntas den med kulor och glitter i den färg jag känner för i år. Om jag inte skaffar gran så hänger jag upp kulor lite här och där runt om i huset i stället.

För övrigt måste jag säga att det var förbannad tur att jag köpte två lådor med pepparkaksdeg. Den var så jäkla god så det är inte mycket igen av den första.

Inga kommentarer: