Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 12 december 2012

Strålande




Följande anslag tycker jag att alla föräldrar, förskolor och skolor kunde ha uppsatt på på väggen någonstans väl synligt.
Tack och lov, säger jag för en barndom där mina föräldrar tillhandahöll alla sorters leksaker oberoende av vilket kön de hade på sina barn. Vi lekte nog mer med bilar och tågbana än med dockor, syrran och jag. Vi hade ett dockskåp och ett gäng med dockor, både stora och små. Men det var nog, om jag minns rätt som små barn som vi lekte med dockor. När vi kom upp i den aktningsvärda åldern av ca 7 år, då blev det mer bilar, tågbana, springa runt i berget och sen fick vi vår segelbåt, så sommartid var det den som gällde. Mina egna barn har haft det likadant, minus båten då, jag har inte haft råd, inte heller skulle jag ha vågat släppa dem på sjön med alla galna turister som far ikring där. De har lekt i ladugården och runt här i trädgården och på gärdena, ställen som jag aldrig kom nära som liten, pga allergier. Både flickorna och min son har haft dockor, allt från Barbie till dockskåpsdockor och vanliga. Men de har såklart haft allt annat som barn har, alla har haft tillgång till allt. För min del så finns inga pojk respektive flickleksaker

4 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Du har en beundrare inne hos mig: nån U.N.

Malin sa...

Ja naturligtvis för om någon skriver något negativt om dej, så gillar de mej?

thejeanettishway sa...

hen skrev "heja Malin" :)

Malin sa...

Jaså? ja det har jag inte sett. Då kanske h*n gillat något jag skrivit då. Innebär ju inget mer faktiskt