Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 15 december 2012

Fula ord

Jag följde en tråd på familjeliv tidigare i år: Vilka ord hatar du? Ungefär så hette den. 
Jag har några såna där ord som jag ryser av så jag gick in och skrev. Vi var rätt många som hade samma hat-ord:

chey, cheyor, cheyer

snippa

hen, henom

frulle, mellis

vuxenpoäng

fredagsmys. 

Ja de var några av de som fick absolut flest röster. 
Man kunde skriva in namn man ogillade också: 
Jag tror nog Kevin vann. Men alla namn som folk stavar på ett speciellt sätt för att vara "speciella och anorlunda" tycker jag personligen illa om. Alltså Celiné, Yohanna, Annah osv. Gillar inte Kevin heller men........

Inga kommentarer: