Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 14 december 2012

Det bidde en.........

....tumme, heter det ju i sagan.
Det bidde ingenting, kommer sen och exakt så blev det idag.
Handymanmamma fick inte gjort ett skit.
Jo, jag fick upp tapetbordet.
Jag fick mätt till en våd och skar den.
Sen, stopp.
Vi hade inga rakblad, inga penslar till limmet, borta, det var vad de var.
Det ligger nära tillhands att skylla på katten. Han går på diet. Ofrivillig sådan.
Och han är ensam hemma rätt långa stunder i sträck...........

Nya tag på söndag.
Om nu inte mina katter brutit upp dörren till mitt snickarrum och försnillat mina grejer

Inga kommentarer: