Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 19 december 2012

Plugga lite?





   Jag har anmält mej till några kurser. Hoppas att jag kommer med på en av dem. Jag vill börja på kvartsfart pga att det är rätt längesen jag pluggade på högskolan och för att jag räknar med att jobba samtidigt. Kurs nr två är förvisso på halvfart, men under fem veckor bara, så det bör fungera. Detta är kurser som jag tror kan vara mej till nytta, både inom affärsjobb och jobb i skolan, tex. Mitt stora problem är att det finns så mycket som jag vill läsa. Nu är jag såpass gammal att jag får tänka mej för och välja sånt som i slutänden hör ihop och kan stärka mina chanser att få ett stadigvarande jobb.



Vårterminen 2013
1. LNU-56021 - Organisationsteori, ledarskap och motivation (Distans, Deltid) 7,5hp Ingen undervisning,
   Internetbaserad distansunderv, Kvartsfart (25%), Fristående kurs,
   Linnéuniversitetet, Ortsoberoende (Sen anm.)

2. MAH-40138 - Grupprocesser samt hantering av konflikter och kränkningar 7,5hp Blandade tider,
   Internetbaserad distansunderv, Halvfart (50%), Fristående kurs,
   Malmö högskola, Ortsoberoende (Sen anm.)

3. LTU-37158 - Knowledge Management 7,5hp Dagtid,
   Internetbaserad distansunderv, Kvartsfart (25%), Fristående kurs,
   Luleå tekniska universitet, Ortsoberoende (Sen anm.)

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Lycka till i valet. Det är aldrig för sent att vidareutbilda sig. Om inte annat så för sin egen skull. Kan det ha nytta i jobbet är det en bonus och ger det ett fast jobb är det en fullträff. Önskar dig all lycka.

Malin sa...

Tack, tack.
Men en aning tur kan jag gå alla tre. Men det hänger ju dels på om jag kommer in och om jag orkar samtidigt som jag jobbar. Jag följer mina föräldrar i fotspåren och fortsätter nog utbilda mej hela livet. Nu när den här möjligheten med studier via internet finns så blir det ju så mycket lättare på många sätt, jag slipper resa, eller flytta och kan ändå plugga på vilket universitet/ högskola som helst i hela Sverige. Nackdelen är att jag inte får den där direktkontakten med läraren som jag hade fått i en föreläsningssal.