Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 9 december 2012

Ja, trots att jag lovade mej själv att få tummen ur idag så bidde det inte så.
Sov längre än normalt, vaknade med huvudvärk som vägrade ge med sej.
Efter två Anervan somnade jag om och vaknade småningom till. Utan huvudvärk. men då var klockan kvällen.
Så idag, ingenting. Matat katterna, suttit vid datorn, sett på tv.
På det hela taget vilsamt och skönt, men jag kan inte känna så när jag vet att jag borde......
Inget mår dåligt av att vänta tills morgon, men tänk om jag är lika slö då?
Men här tas inget ut i förskott. Så klart blir imorgon en bättre dag.
Till dess, några bilder på vad jag faktiskt har åstadkommit:

Köksfönstret, det enda med julgardiner i år.

Ett av två fönster i vardagsrummet. Jag köpte två stycken gardiner, delade dem på mitten och fick så två till varje fönster. De var tre meter långa, dessutom så det finns nittio cm kvar av varje att använda tex till soffkuddar ( kanske nån liten kappa ) Rätt så mycket för 98 kronor ( istället för 298 kr )

Som ett litet julpynt kommer det att sitta en silverfjäril på varje gardinlängd. Kunde inte låta bli, 10 kr styck på Happy Price. Finns i guld och rött också



Inga kommentarer: