Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 8 december 2012

Rusande dagar

Ja, jag tycker att de rusar bort och iväg, försvinner ifrån mej.
En anledning till detta är åldern. Det är jag rätt så säker på. Tiden går snabbare ju äldre man blir. Till en viss punkt, förmodar jag. En punkt som nog varierar beroende på vem man är.

En annan anledning är att jag sover för länge på dagen. För att få gjort saker som behöver bli gjorda så skulle jag vara väldigt betjänt av att gå upp vid åtta. Och så går jag upp vid tolv istället. Jag ställer klockan,men går varje morgon upp i sömnen och stänger av den.
Veckan har alltså flutit iväg ( som de brukar göra) utan att det jag ville ha gjort, blev gjort. 

Förra fredagen var jag på julbord med kvinnojouren. Jo då vi roar oss då och då också. Vi var på Gästis i Tanumshede och man blir aldrig besviken där. Så god mat och så mycket olika sorters mat. En sak var ett minus: det var så jävla kallt. Men detta berodde på att de hade norska Allas där som gjorde nästa års julreportage och av någon anledning så hade de haft alla dörrar öppna. Nåväl, det var ju en engångshändelse, kylan alltså. 
Jag åt sill, kallrökt lax, varmrökt lax ( gott, men inte lika gott som när pappa gör det, såklart ) ägghalvor med räkor, nybakat bröd, mimosasallad, rostbiff, omelett med kantareller, kantareller inlagda i glögg, rökt korv. Något jag aldrig äter är julskinka, kan inte minnas när jag gjorde det sist, men det bör nog dra mot trettio år nu. Sen så var det efterrätter, små bitar av många saker. Bland annat möltekrem, alltså hjortrongrädde, så gott så man nästan svimmade.  Till allt detta så drack jag till servitörens stora vånda ( verkade det som ) vatten. Jag dricker alltid vatten till maten, tycker det är godast. 
Ja så fredagen försvann :) Lördagen har jag glömt och söndagen med. Jag kan summera alla dagar fram till nu: Putsat fönster inne i kök och tv-rum, satt upp adventsstjärnor och en ljusstake. Börjat sy om gardiner till tv-rummet ( två klara ) plockat i RSGG, gjort iordning en hylla som jag ska ha till skor och annat, sett på tv ( rent hus, tex ) Varit i Tanum och burit möbler, röjt för kommande tapetsering, hängt på internet, mkt Fb och Familjeliv. Och på Fb gjorde jag ett klipp igår. En tjej la ut barnkläder som hon ville sälja, ett paket för 200 kronor, eller högstbjudande. Jag bjöd 200 direkt, en annan tjej bjöd emot, men till sist så fick jag hela paketet för 350 kronor, 42 delar! Bland annat 10 par byxor, regnbyxor, vinterjackor, 5 tjocka tröjor, en massa klänningar och mycket mer. Vi var ner och hämtade detta idag och Loppan har redan hittat favoriter. Idag har jag förutom det då, varit och handlat, ungefär det har blivit gjort. Kylan förlamar mej. Det är kallt inne och det är kallt ute. Lusten rinner av. Kroppen värker mer när det är kallt och jag har ont i benhinnorna på smalbenen, väldigt ont. Hoppas att det inte blir benhinneinflammation utan att det går över snarast. Men jag ska piska på lite lust imorgon så det blir en smula ordning på torpet. Ska även lägga in lite bilder på julpyntningen då, tänkte jag.


För övrigt anser jag att problemet med Sverigedemokraterna är att folk röstar på dem

Inga kommentarer: