Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 23 december 2012

Transformation

S¨här såg Rsgg ut för ett tag sen

I vintras måste detta ha varit, för det var då jag rev en del garderober
En aning mindre med saker och min säng har äntligen hittat rätt rum

Fortfarande finns det sakerr att flytta ut
Ska sängen stå som förut, eller så här....?
Jag flyttar runt. Det tillkommer en rätt så speciell gavel sen, den måste jag också ta hänsyn till

Dåligt med garderober. Lösning för skor och lite annat. En gammal lagerhylla

Jag klädde hyllplanen med vaxduk. Jag hittade den här på jobbet i somras och föll direkt. Jag blir glad när jag ser den. Detta är restbitar från att jag klädde bänkskivan ovanpå tvättmaskin, torktumlare och frys nere i källaren.

Där ska den inte stå, men det visar lite vad jag tänkt ha den till
Ska jag resa? Nä, syrran vrakade den här i ett soprum i Göteborg. I stort sett ny och jättestor och bra. Ska jag ha när jag reser. Tillsvidare får den vara förvaring åt diverse

Tomt utan säng

Men jag gick ut i lagården och hämtade farfars gamla bokhylla, skurade av den och putsade upp den med möbelpolish


Alla Loppans Duplolådor fick plats



Alla lådor i hörnet ska ut, sminkbordet ska. Ja vad vet jag. Påsarna under ska till kyrkan

Den här ska till tippen. Jag har två, vill inte ha kvar någon av dem. Jag vill ha en plattis. De här klumparna är så tunga och otympliga att jag inte klarar av att flytta på dem själv. En platt är lätt och nätt, trots att den är större i tum

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Det kanske var ett undantag men jag blir glad av att se andra som också struntar i att bädda sängen :)

Mitt i allt kaos märks en ordning och ett hemtrevligt hem. Var rädd om dig!

God fortsättning och gott 2013 ♥

Malin sa...

Ha ha nej då undantaget var när jag la på ett överkast för några dagar sen. Det var några år sen sist. Då kom jag på hur knäppig sängen blir när jag drar av överkastet på kvällen, men river ju upp allt...
Samtidigt så har jag ju köpt kuddar som gör sej bäst mot ett enfärgat överkast......Uff, inte lätt detta. Kul att du tycker att det verkar hemtrevligt, jag trivs gott här.
Detsamma till dej, ta hand om dej och ha ett bättre 2013 än 2012