Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 28 november 2012

Tidigt i säng

För mej är halv tolv tidigt nu.
Somnar gör jag inte, jag lägger mej och läser.
Detta på minne mej om att det var väligt längesen jag skrev om de böcker jag läst.
Får skärpa upp mej!
Imorgon blir det tidig väckning för jag ska passa Loppan.
Härligt. Jag tror att vi ska ta och baka lite Lussekatter.
Och jag vet, det är långt till Lucia.Men det är gott med Lussekatter
Jag har redan bakat, två gånger, första gången var för fjorton dagar sen.
Fusk, ropar bevarare av traditioner, jättegott! svarar jag

1 kommentar:

Millan sa...

Loppanmys och lussekatter!
Kan det bli bättre?