Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 17 november 2012

Jag blev glatt överraskad när jag var och handlade i torsdags.
Eftersom jag var färdig en liten stund före de andra, så gick jag in på bokavdelningen och tittade mej omkring. Letade upp en Pixiebok ( köper en varje vecka till Loppan nu ) och kollade runt lite snabbt.
Och hittar en bok av en författare som jag faktiskt har pratat med! Förvisso inte i verkliga livet, men vi har chattat på Familjeliv.se.
Det var 2008 / 2009 och jag hade rätt nyss fått internet här hemma och då gått med på Familjeliv.se sajten.  Där pågick en diskussion om Liza Marklunds bok " Gömda " och jag som ju då läste den boken i början av -90 talet ( om jag inte minns fel ) halkade på den tråden.
Oj vad vi diskuterade, det var härligt. Varje förmiddag när jag vaknade hade jag fullt upp med att läsa ikapp allt som de morgonpigga hade skrivit och efter det satt vi och diskuterade i realtid. Vi var i två läger, de som ansåg att Liza M aldrig gjort något fel när hon kallade boken för sann ( vilket var exakt vad hon gjorde när den var ny. En sann historia, stod det på framsidan. Dessutom var den så författade av Maria Eriksson med hjälp av Liza M, något som senare ändrats till bara Liza, ingen Maria ) och vi andra som såg oss som förda bakom ljuset. En kvinna, Monika Antonsson, hade skrivit en bok om Gömda och i den vederlägger hon punkt efter punkt i historien om Maria
 Nåväl det kan jag återkomma till.
I den här diskussionen skrev en viss Ramona Fransson då och då i tråden och vi diskuterade då med varandra ( vi stod på samma sida ) jag var inne på hennes blogg och såg då att hon skrev böcker och gav ut dem på eget förlag. Det var hennes deckare jag hittade i affären. Inte en, utan fem eller sex stycken. Deckare som utspelar sej på Tjörn.  De hade fått bra omdömen och jag längtar till dess jag kan få läsa dem.
Här nedan kommer några av de böcker hon givit ut. Den senaste ska läsas in som ljudbok  av Reine Brynolfsson
Hämnaren från Tjörn                         Mord i Skärhamn

Inga kommentarer: