Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 18 november 2012

Mitt livs första Tupperwareparty gick av stapeln idag.
Mamma och jag åkte till Rabbalshede där Lillstrumpa med gott stöd av min kollega, Kristin höll i sitt första party. Mest Kristin höll i det. Men hon har varit säljare i mer än sex år, så hon kan det ju som ett rinnande vatten.
Jag köpte mej en stor burk som jag ska ha i kylskåpet. Man ska ha grönsaker i och man ställer in en ventil så att grönsakerna får lagom mängd syre. Kristin hade testa med en påse morötter i kylen och en i burken, för att se hur bra burken eg var. De i påsen i kylen var mögliga efter en vecka, de i burken höll i mer än sex veckor. I mitt kyl vill gärna grönsakerna frysa när de ligger längst in i lådan som är avsedd för grönt. Nu ska den få innehålla annat och så ska den här lådan få sin plats.
Loppan var med, såklart. Och Loppans moster Kapten K var där, hon hade sovit över då hon och en annan tjej, Sara-Maria var ute och fotade tillsammans, både igår och idag. Idag var Kapten modell, sminkad som en 50-tals pinuppa ( Sara är makeup- artist också, så det var proffsigt gjort) håret var lockat och uppsatt i 50-tals frisyr. Loppan var eld och lågor när Kapten K släppte ner håret. Långt, lockigt och hår! Kan en hårfetishist få det bättre? Hon snosade, gosade, gömde sej i det och klappade på det. Ren njutning för en Loppa

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Smyger bara in och säger hej. Bloggtorkan håller i sig. En del av bloggisarna har jag ju på FB och de korta uppdateringarna där är vad min geléhjärna klarar av just nu.
Kram på dig ♥

Malin sa...

Hej, skönt att höra av dej.
Jag har tänkt på dej ska du veta och jag tar nog och mailar nån dag. Ha det så gott så länge, kramar