Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 10 november 2012

Jomenvisstasså ------eller ur barnamun osv...

Vi firade Farsdag idag.
Det blir ofta så i min familj, det firas lite snett och vint, när det passar, liksom
Och idag passade det. För fler än imorgon. Så det blev idag.
Lillstrumpa, Kapten K, Loppan och jag åkte ner till Grebbestad och sammanstrålade med min storasyster och hennes sambo/ särbo ( beror väl lite på var de är och när och om de är där samtidigt, snart är de dock riktiga sambosar för de har köpt hus Grattis! )
Vi åt bullar, pepparkakor, drack kaffe och så rulltårta med fruktsallad och grädde, mums. Loppan åt, pratade, charmade, sånt som Loppor oftast gör. Ja hon lekte med moster Kapten K också, byggde torn och ringde  på mobilen, bland annat. Efter ett antal timmar vid bordet bröt syrra med man upp och vi andra drog oss tillbaka till salongen ( tv-rummet ) Loppan var lite trött och sur, så vi försökte hålla henne på humör på lite olika sätt ( med varierande framgång )
Nån frågade:
-Var är din näsa?     Ungen pekade på sin näsa
- Var är munnen?    Ungen pekar på sin mun
- Fötterna?              Ungen pekar på sina fötter
Så där höll vi på med kroppsdel efter kroppsdel och Loppan pekar på.
Lillstrumpa säger: - Var är magen och Loppan drar upp tröjan och pekar på sin mage.
- Var är tuttarna då? frågar Lillstrumpa. Loppan tvekar inte en sekund, hon slänger sej över sin mamma, lägger stolt sina händer på hennes tuttar. - Där!

3 kommentarer:

Millan sa...

Haha ja fyfan vad roligt det var!
Synd vi inte filma.

Nu äntligen tog jag tag i att svara på kommentarerna på bloggen, men du har inte så det kommer epost till dig att jag svarat, så får skriva här också.

Lilla och lilla...
Ja, jo, inte riktigt min stil kanske (;

Åh PUSS!

Malin sa...

Man borde ha kameran igång hela tiden när man har såna där små underverk runt sej.
PUSS på dej själv du

Millan sa...

Jag har förresten svarat på din senaste kommentar, men det kan du se i mitt kommentarsfält.