Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 3 september 2014

Morgon igen!

Men hur fort går en natt egentligen?
Halv sju ringer klockan och det känns alltid som om jag nyss har somnat.
Men jag hoppar upp och efter en kopp kaffe så börjar jag ändå vakna till.
Rutinen är densamma varje morgon, i stort sett. upp, på med kaffet, på toa, ta medicinerna,på med musik, in och sminka mej ( det tar en halvtimma, minst) sen äta frukost.
Ibland lagar jag middag på morgonen, men idag har jag kvar sen igår, tack och lov. ugnstekt lax med potatis och romsås, mums!

I går var jag barnvakt till Loppan. Vi såg på film, hoppade på studsmattan, lekte jage på densamma, gungade, eller ja, jag puttade på, hon gungade. Sen började det regna så vi gick in och såg på barntv, samtidigt som vi gjorde diverse annat. Hon målade mitt ansikte med en tuschpenna och det var hur kul som helst att se hennes miner under tiden. När hon blev nöjd med sitt verk, eller när hon tyckte det behövdes mer på något ställe. Hon  fixade även en massa prickar på mina ben och fötter och så skrev hon en massa C:n på mitt ena ben. Inte dåligt av en treåring att ha börjat lära sej bokstäverna.

Väl hemma igen hade jag huvudvärk och gick och la mej och sov i knappt fem timmar. Vaknade vid åtta i går kväll. Inte så himla käckt, men behövligt.

Idag blir det förvaringen, sen en tur till soptippen för att bli av med all retur jag har. Det har blivit en hel del på en sommar och det skall bli skönt att få bort det.
Förhoppningsvis kan jag hinna med lite jobb ute innan det blir mörkt.
Gräsmattorna behöver klippas och en massa blommor behöver trimmas. Skall sätta fler jordgubbsplantor också. Satte 40 stycken i krukor  fredags och jag skall sätta lika många till minst. Att sälja eller ge bort.

Inga kommentarer: