Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 13 september 2014

Fortsatt sjuk.
Jag känner mej inte så dålig, men jag hostar mycket.
I onsdags hade jag feber och frös och var hängig. Jag har i stort sett aldrig feber. Senast som jag minns var 1987, då jag fick en livmoderinflammation efter en skrapning. Då jävlar hade jag feber. Så dålig jag var! Ensam med de två barn jag hade då, åkte jag in till akuten och jag fick vänta i sex timmar innan jag fick hjälp. Mitt i när jag väntade, gick personalen på rast. men ingen sa nåt, jag hade inte en chans att gå och handla något till mej eller barnen. Mina minnen är rätt dimmiga, men jag minns ändå hur jäkla ynklig jag kände mej.

Jag tänker tillbringa det mesta av den här dagen utomhus. Även om jag inte orkar göra allt jag vill och behöver, så kan jag göra delar av det. Jag håller på att såga ner alla syréner, lite i taget har jag "ätit " mej igenom syrénbersån. Nu återstår en tredjedel, ungefär. Från ca sex meter till en dryg halvmeter, kapar jag dem. In med ljus och framför allt, förnya buskarna. Det blir inga blommor nästa år, men det kommer att bli täta fina buskar och det är ju det jag vill ha.

Dessutom sågar jag bort gamla dåliga grenar ur det ena körsbärsträdet. Nja inte bara gamla, det ryker en hel del. Det blir gärna så när jag kommer igång.
Skall såga ur ett äppelträd, ännu ett körsbär samt en syrénhäck och de röda vinbären innan vintern är här. Mängder av ris blir det, ris som jag kan elda fram på vårkanten någon gång, hoppas jag.
Nåväl, det händer inget om jag sitter kvar här, så nu blir det....ut! Lite bilder kommer senare i dag,har jag tänkt mej.

Inga kommentarer: