Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 18 september 2014

Jag lyssnar på radion och viker tvätt.
Det jag lyssnar på är "Kvinnan i svart" en skräckberättelse om ett hemsökt hus.

Den är inläst av Björn Granath, finns på radions p1 och består av 16 delar á ca 20 minuter.

Jag gillar det där, att lyssna på en berättelse, eller en dokumentär samtidigt som jag städar, diskar eller bara plockar.
Jobbet går fortare då, tycker jag. nu fick jag äntligen vikt den tvätt som som legat och väntat i flera dagar. Och jag satte upp rullgardinerna som jag köpte för två år sen. Mörkläggningsgardiner, vilket är kanon i ett sovrum där eftermiddags och kvällssolen lyser in.

En gång i veckan lyssnar jag på Misjonen, ett program som går på norska p4. En kanal som inte på något vis liknar sin svenska namne, tack och lov. Misjonen har givit mej många glada skratt under årens lopp. Ett enkelt program, två killar sitter och pratar och driver med saker som varit aktuella under veckan. En programpunkt är en genomgång av de lokala nyheterna runt om i Norge. Detta kan faktiskt bli hysteriskt roligt. Förutom att driva med andra, driver de hejdlöst med sej själva också.

Idag var jag till läkaren för att få en sjukskrivning. Det är Försäkringskassan som kräver intyg, såklart. Jag behövde intyg för två dagar, idag och imorgon. Jag förutsätter att jag är bättre till måndagen.

När jag sen var hemma igen, somnade jag såklart på soffan.
Det enda som blev gjort ute idag var att jag kapade lite syréner. Kanske 6-7 stammar. Sen var jag genomsvettig och fick lägga ner det.
Och så plockade jag sniglar. Det gör jag i stort sett varenda kväll. Ikväll bara 102 stycken. Men sammanlagt de senaste fem dagarna blir det runt 500 stycken. Förut har jag alltid skrivit ner varje dag hur många jag har tagit, men trots att jag räknar medan jag plockar, så har jag lyckats glömma skriva upp det i min trädgårdsdagbok. Slarvigt! 
Nu blir det natten. Först en stund med Stephen Kings bok Pestens tid, en av mina absoluta favoriter. Är nog 14e gången jag läser den nu, jag brukar läsa den varje sommar och det är lite som att komma hem och möta gamla vänner ( och ovänner )
Natti, natti

Inga kommentarer: