Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 3 september 2014

Dagen idag....så här långt

Förvaringen först. det gick inte att komma in på Platsbanken alls idag.
Jag har lyssnat på en konsert med Take That, löst ett korsord på engelska, pratat med folk och fixat en tid för ny tatuering istället.
Fick pengar för att städa husen i söndags och dessa kommer nu till stor nytta när jag äntligen får min nya tatuering. Vad? Säger jag inte ännu, men det kommer att bli något som symboliserar mej och hur jag känner mej inuti och alltid har känt mej.
Jag är inte säker på att jag har råd att göra allt klart just nu, men påbörjat är bättre än inget.

Jag hann med att ringa några samtal med och ett av dem resulterade i en lägenhet till den gäst jag har på kvinnojouren för närvarande. Stor lycka för henne och lika stor lycka för mej, måste jag säga. Så underbart att kunna få vara med och stötta en människa till ett nytt liv, ett liv i frihet.

Soptippen hann vi med och jag fick inte med mej alltför mycket hem.
Nu  har jag fikat och ätit lite choklad som jag fick från pappas kusin ( mat, vin, choklad och lite annat lämnade de och jag fick ta alltihop, gulle dem) och druckit kaffe, så nu blir det trädgården några timmar eller så. Klippa gräs, tänkte jag först och främst. Innan daggen kommer.

Inga kommentarer: