Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 17 september 2014

Jag har ju glömt bort fotona på rosbågen. Den som jag fick av mina syskon när jag fyllde 50.
Med tillhörande klätterrosor, dessutom.
De stackars rosorna har bott i sina krukor sen jag fick dem i mars,således har de inte vuxit något. De har dock blommat.....

Nu har de stått i jorden i de nya rabatter som jag skapade i samband med att bågen sattes upp och de har redan nya skott och knoppar.
Hoppas ny rådjuret låter dem vara.





Det är inte bara ute det blommar, inne har Hibiskusarna bjudit på en enorm blomsterprakt denna sommaren. 










Min alldeles egna sort, som jag tagit fram genom att pollinera två blommor och få fram frön som jag sådde


Jag har många Hibiskusar, bara i vardagsrummet står runt 15 stycken. De kräver mängder med vatten, bara de här fem vill ha 2 liter per dag under sommaren, en hel del omtanke och rätt mycket pyssel. Men får de detta så belönas man storeligen

Inga kommentarer: