Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 27 september 2014

Så här då......
Jag är inne i en period när inget är kul. Trött på att leva ett liv utan jobb, trött på att inte få svar när jag söker jobb, inte få komma på intervju, på att inte kunna göra det jag vill, på att sitta på den där förbannade förvaringen, på att alternativet till den är att gå ut på praktik = jobba gratis någonstans utan att ha en aning om ifall det leder till jobb.
Visste jag att en månads gratisjobb skulle leda till ett jobb om jag skötte mej, då hade jag skuttat dit. Men som det är nu så kan jag få ha praktik i nio månader på ett ställe och sen bara få vandra vidare.
Jag är fortfarande övertygad om att det kommer att finnas ett jobb för mej också, men just nu orkar jag inte vara positiv. Så är det bara.

Ont i kroppen. Förvisso inget nytt alls. 36 år med värk varenda dag borde ju göra att jag är van. Men den varma sommaren och det faktum att jag jobbade och rörde mej mycket gjorde att jag mådde bättre i leder och muskler och när nu kylan kommer och värken med den ökar i kraft och omfång, så är det extra jobbigt. Så är det alltid.

Lite extra gnäll:
Jag har värmevallningar. Så är det ju när man är på väg in i klimakteriet. De är inte så hemska som jag hört andra har, så det är jag tacksam över, men det är ändå jobbigt att ena sekunden frysa och i nästa vara så varm att kläderna måste av. Fördelen är ju att det inte går lika mycket ström till uppvärmning. Och jag tycker att det är spännande att uppleva hur kroppen uppför sej. Jag har haft sånt här förut, förra vintern. Sen försvann det ett tag och nu har det alltså kommit tillbaka. får se hur länge det stannar den här gången.

Sovit superdåligt, både på grund av att jag ömsom är varm och ömsom kall, men mest pga blåsten, tror jag. idag vaknade jag runt fem och vid sex gav jag upp och gick ur sängen och satte igång kaffet. Nu är klockan halv åtta ungefär och jag skall börja min arbetsdag här hemma. Diska, vattna blommor, putsa av blommor, tvätta, plocka undan, bära ut retur till husvagnen, baka och städa är tanken. under tiden lyssnar jag klart på skräckberättelsen Kvinnan i svart. Plus kanske nån dokumentär på p1. Det är toppen att kunna lyssna på radion via datorn och inte vara beroende av när något sänds, utan kunna välja och vraka i SRs arkiv

Inga kommentarer: