Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 13 september 2014

Jag hann en del idag. Men jisses så fort jag blev trött.
Jag fick jobba med en sak en stund, sen byta och göra nåt annat, så byta igen......
Efter drygt fyra timmars arbetande så gick jag in och vilade mej och den vilan resulterade i ett par timmars sömn, drygt.
Men jag har rensat halva jordgubbslandet, planterat drygt 20 nya jordgubbsplantor i krukor ( och lika många i landet) sågat ur det minsta körsbärsträdet, sågat bort allt gammal och dåligt i det stora äppelträdet, klippt gräs ( en liten bit som inte blev gjord sist, imorgon är det dags att börja om och ta hela trädgården, tvättat alla arbetsjackor, hängt annan tvätt, sågat ur en massa ur det stora körsbärsträdet och burit bort nästan alla grenar som jag sågat bort, tagit upp en tredjedel av potatisen ( och det blev en 5-liters hink) Allt detta med benäget bistånd från Marilyn och Tico, en kattunge och en ungkatt som gärna är med och hjälper till. Marilyn var till och med uppe på stegen när jag klättrade i körsbärsträdet, den tokan.

Syrénberån före jag gick lös på den. 



Och så här ser den ut just nu. Sidan mot kameran är helt nedtagen, sidan mot husvagnen är nästan helt borta och bortsidan hoppas jag orka ta imorgon. Här har jag alltså inte jobbat något idag, utan det är gjort under några dagar nu i veckan.    


Högen består av riset från ena sidan av bersån. 



Så, nu skall jag laga middag. idag: Lax med creme fraiche och gräslök från trädgården och potatis också den från trädgården.

Inga kommentarer: