Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 31 augusti 2014

Ja, jag har inte skrivit så mycket på sistone.
Det har varit fullt upp.
Först förvaringen från 830-1530, sen jobb på kvinnojouren, ofta till sent och där emellan har jag passat in träning och släktbesök.
Min pappas kusin har varit här i ett par veckor tillsammans med sina barn och barnbarn.
kusinen hade jag inte träffat på två år, barnen är det 29 år sen jag såg sist och barnbarnen hade jag aldrig träffat.
De bor i USA och det blir ju inte att de reser över så ofta.
Med kusinen har jag ett underbart förhållande. Det är som om ingen tid alls har passerat, utan vi bara tar upp tråden där vi slutade sist och så fortsätter vi prata. Hennes flickor var lika sin mor. Vi bara började prata och det var som om vi känt varandra jämt. När jag såg dem sist var de 11 och 7 år gamla. Nu är de vuxna, den ena är advokat och den andra är sociologilärare på ett universitet i New York. Intressanta jobb, verkligen.
Tyvärr så reste de hem igår och nu dröjer det nog några år innan vi ses igen.
Då hoppas jag på att även kusinen från Canada kommer med. han är bror till hon som var här nu och honom har jag inte träffat sen 70-talet. Han är kirurg och en otroligt duktig naturfotograf. Vi är ju vänner på fb så jag har möjlighet att följa honom och se alla hans underbara foton. om jag har riktig tur kanske hans barn också kommer med. Kanske svårt för alla fyra att passa in en gemensam Sverigesemester, men tänk om!
Idag skall jag städa huset som våra gäster hyrde. Skall bli kul. Jag gillar att städa och jag gillar att städa hos andra.
När jag kommer hem skall jag nog sova en stund, jobbade länge igår. Åkte vid sju på morgonen och var hemma halv åtta. vi jobbade över ett par timmar.
Men när jag sovit skall jag blanda mej en Irish Coffee. Köpte whiskey igår och hade tänkt dricka när jag kom hem. Det var naivt av mej att tro att jag skulle kunna hålla mej vaken tillräckligt länge för att kunna äta lite och dessutom dricka lite.
Men idag, äntligen!

Inga kommentarer: