Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 4 augusti 2014

Af idag då.
Inget jag ser fram emot alls. Men måste jag, så måste jag.

Ikväll blir det fest.Vi på kvinnojouren skall ha vår årliga sommarfest. God mat och dryck i gott sällskap.
Skall bli härligt.

I går skulle jag vara duktig.
Trycket på vattnet har varit dåligt länge och ibland försvinner vattnet helt och så dröjer det en stund innan det kommer tillbaka.
Precis när jag hade börjat jobba försvann det och kom inte tillbaka alls. Jag hämtade vatten i tanken i källaren och då började det rinna i  kranen. Då kom jag på  varför jag inte hade vatten, det berodde ju på att jag länge hade negligerat det dåliga trycket.
Det beror på att det är för lite luft i tanken och det är ett pyssel att tömma den, öppna den och sen få ihop och få tätt. Därför har jag skjutit på detta.
Men, så i går tänkte jag att nu skulle det fixas.
Ha! Tömt tanken fick jag gjort, öppnat den och gjort rent. Massor av borrdamm från när de borrade brunnen var det fortfarande och så järn och mangan,då. Jag var kolsvart av mangan innan jag var klar.
Så tillbaka med luckan då. Och där fastnade jag, eller inte jag egentligen, utan muttern till luckan. Den sitter helt fast och jag kan  inte rubba den åt något håll.
Jag har sprayat med 5-56 som är det bästa smörjmedel jag vet, löser upp rost samtidigt som det smörjer, men det hjälpte inte. Jag har satt fast luckan i hyvelbänken och slagit med hammare på skiftnyckeln för att få mer kraft, men icke då. Återstår att ta med lucka och mutter till Comfortbutiken och be nån med starkare händer och en rörtång att hjälpa mej. tusan också!
Fram till detta är gjort, så hämtar jag vatten hinkvis direkt från det öppna hålet i tanken och värmer sen vattnet på spisen och får på så vis tvättat mej, tvättat håret och duschat.
Tur att jag är van vid det sättet att leva sen tidigare.

Inga kommentarer: