Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 25 augusti 2014

Äntligen

Idag fick jag min lön. Eller nästan fick min lön.
Då jag har annan bank än den Systembolaget använder tar det en dag extra, men jag fick i alla fall veta hur mycket jag får.
Inte dåligt alls.
Men den skall räcka i två månader, så något slöseri blir det inte.
Jag skall köpa Frontline till katterna, så jag kan sälja dem fästingfria och så skall jag betala en skuld till min dotter, eftersom jag fick paniklåna pengar förra veckan. Sen blir det räkningar och mat och så kattmat. Ja, och en påse jord, så jag kan sätta jordgubbsplantor och eventuellt sälja av en del av dem med.
Hade jag jobbat en vecka till i juli, alltså börjat den 1:e så hade jag fått över 20 000 och det hade ju suttit som en smäck. Fast då skulle de fått räcka i tre månader istället så utfallet hade väl blivit detsamma.
Skönt med intjänade pengar, det var nästan två år sen sist.

Inga kommentarer: