Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 14 augusti 2014

Neråt

Att jobba har gjort mej gott.
Jag har tjänat på det på flera sätt. Pengar, såklart, men även härliga arbetskamrater och så en bonus, jag har tappat i vikt.
Ingen av alla de jag jobbat ihop med har varit överviktig och det förstår jag. Tempot är högt och när man precis känner att nu flyter de så snabbt det går, så ropar nån: " Öka" för att vi skall hinna vår deadline, då.
Lägg till detta en värmebölja av sällan skådat slag, som gjort att svetten runnit även när jag suttit stilla i kassan.
En kille( sommarjobbare, student annars)  har tappat 6 kg över sommaren, en lite äldre man som enbart jobbat i kassan, hade gått ner runt 4 kg
Jag har väl tappat runt .4 kg sen i början av juli och det märks. Folk ser det och jag känner ju det på byxorna. Ca 6 cm i midjan är borta och det gör skillnad, minsann.

Detta anser jag bevisar min tes om att om jag bara rör på ordentligt, så tappar jag i vikt. För jag har ju inte lagt om nån kost, inte. Jag har ätit frukost ( yoghurt och mackor ) + frukost tre timmar senare på jobbet ( mackor) Middag vid 14-tiden och sen något litet, nån macka eller om jag haft rabarberpaj, eller en glasspinne hemma. ( ibland alla tre)
Jag har alltid legat på min idealvikt, eller under den ( men aldrig över) när jag har rört på mej mycket.
Att gå en halvmil om dagen gjorde inget på min vikt, inte heller gymträningen tre-fyra dagar i veckan. Där är det väl snarare tvärtom, jag har lagt på mej i muskler. Nu går jag inte och tränar inte för att gå ner, utan för att få upp kondition och styrka, men jag trodde nog att viktnedgång skulle följa på detta. Från inget alls till rörelse varje dag borde synas, trodde jag.
Uppenbarligen räckte det inte till, min kropp behövde mer.
Ja ja, återstår att se om jag kan bli av med några kg till nu, så att jag kan få tillbaka min egen kropp igen.
Jag har en del kläder som väntar otåligt på mej i garderoben och jag vill kunna gå i kjol igen. Kan jag inte nu när mina lår går ihop

2 kommentarer:

thejeanettishway sa...

Deadline på ett systembolag???

Malin sa...

Jajamän, två gånger per dag.
Oftast är man bara med om den ena, men lördagar så är det två för oss alla