Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 24 augusti 2014

Vem?

Någon roar sej med att ställa till det för mej.
Det har hänt flera saker och det var först när jag kunde lägga samman dem som jag förstod.
Först kom ett underligt födelsedagskort, från en person jag inte känner. Eller ja, jag vet ju inte vem som skickat, men underskriften kom från nån jag inte känner.


Sen försvann det post. Jag vet vad som försvunnit, eller jag vet två brev som har försvunnit, eftersom jag hade kollat brevlådan, men inte tagit posten just då,utan tänkt ta den senare. detta har hänt vid två skilda tillfällen. Minst då.
Så kom Strömstad tidningen. Inte en per månad som det kan göra ibland, utan en varje dag. Eller varannan, för den kommer bara ut tre gånger per vecka.
Så kom Året Runt.
Jag trodde att det var nån i min familj som hade beställt en gratisprenumeration, men alla svor sej fria.
Den kom i tre veckor, sen var det stopp. Det kom ingen räkning, så jag utgick ifrån att det var nån form av reklamgrej då.
Sen blev jag anmäld till Länsstyrelsen för mina katters skull. En dag låg en lapp i brevlådan att en djurskyddsinspektör hade varit här, då det inkommit en anmälan.
Jag ringde henne och hon hade inget att anmärka på, alla katter hade kommit och hälsat på henne och alla mådde fint och var friska och fina. Jag måste sälja några, för jag har för många, men det visste jag ju redan. Kattungarna börjar bli klara för försäljning och jag skall börja nästa vecka med att annonsera om dem. De är då runt 16 veckor.
Detta besök kostade 2800 kronor. Pengar jag inte har, inte nu i alla fall.
Nu i veckan kom ett inkassokrav för Året Runt. Jag har mailat och talat om att jag inte har beställt tidningen, nu väntar jag på svar.
För några veckor sen fick jag en räkning på Tv-Guiden. 98 kr för en prenumeration fram till december. Jag mailade direkt och sa att jag inte har beställt nån prenumeration, att jag inte ens ser på tv. ( Jag såg inte mycket på tv förut, men sen tidigt i sommar har jag inte sett nått alls, min box slogs ut av åskan, så det finns inte ens bild)
Jag har ändå fått två nummer av Tv-Guiden. Hoppas att det inte kommer fler, utan att de fattat.
Det kan ju vara flera olika personer som gjort allt detta. En som skickat kort, en  som anmält om katterna, och en som gjort resten. Men vad vet jag. Polisen får ta tag i detta nu, jag har anmält det.
Och Vem ? Det lär jag få reda på.

Inga kommentarer: