Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 28 april 2014

Yogan idag var underbar ( såklart) Fokus låg på balans och den behöver jag träna upp.
Den har blivit mycket bättre sen jag började träna och speciellt efter jag började med yoga, men det är en lång väg kvar. Spännande så in i norden.
Jättekul att se vad kroppen klarar.
Jag känner likadant inför stretchen.
För mej är stretchen en belöning som jag ger till mej själv efter jag har styrketränat.

Anledningen till att jag stretchar just efter annan träning är att då är jag varm i alla muskler och kan tänja ut mej mer och längre än om jag börjar på noll.

Dagens stillasittande gjorde dock att jag hade såpass ont att jag inte klarade alla övningar så bra som jag brukar.
Min kropp är inte gjorde för att vara stilla.
jag trodde kanske jag kunde kompensera lite för alla timmar på en hård stol med att jag går till och från kursen, att jag gick ut en timma och grävde och hackade i trädgården samt att jag stretchade lite under en paus jag snodde åt mej när jag var på kursen.
Men jag får nog lägga mer tid på att ta hand om min kropp medan kursdagarna pågår.
Ge tio minuter per halvannan timme till den och stretcha ut och röra på mej.
Nu blir det snart middag. Sen sån idag. Men jag kan inte äta mat före yogan, det går bara inte.
Så det blev rabarberpaj istället ;)
Sen läsa lite i den fantastiska boken Våld mot kvinnor- samhällets ansvar och sen soooova.
Ända till klockan sex. Imorgon blir det kur, styrelsemöte och sen träning.
Full dag, alltså

Inga kommentarer: